ERASMUS+:COMPASS
- ERASMUS+:COMPASS (COMpetences AS a Solution to Global Problems ) 2022-2023
COMPASS (COMpetences AS a Solution to Global Problems)
Erasmus+ projekt malého partnerství ve školním vzdělávání KA210-SCH
Trvání projektu: 1. 9. 2022 – 31. 8. 2023
Projekt je financován Evropskou unií
Hlavní koordinátor projektu: Vzdělávací centrum „Oblak Žirafa“, Bělehrad, Srbsko
Partneři:
ZŠ Přerov, Trávník 27, Přerov, Česká republika
Osnovna škola „Branko Radičevič“, Batajnica, Srbsko
Popis projektu:
Projekt vznikl s cílem přispět k řešení problémů životního prostředí a zároveň nedostatečné fyzické aktivity žáků mladšího školního věku a Participující žáci jsou ve vhodném formativním věku, kdy je možné osvojit si zdravé návyky a vytvořit základ pro důležité vzdělávací výstupy na konci školní docházky.
Cílová skupina:
žáci ve věku 8 – 10 let, jejich rodiče, žáci a učitelé partnerských organizací, žáci a učitelé místních a národních škol
Cíle projektu:
rozvoj kompetencí žáků – osobnostních, sociálních a občanských
rozvoj kompetencí žáků k aktivní participaci na řešení globálního charakteru
rozvoj kompetencí žáků k plánování, realizaci a sledování vlastní pohybové aktivity za účelem dosažení doporučení WHO o minimální denní pohybové aktivity
rozvoj fyzického stavu a motorických dovedností žáků
rozvoj občanského aktivismu žáků a učitelů (dovednost aplikovat znalosti a využívat je k řešení nejen environmentálních problémů)
rozvoj kompetencí učitelů k plánování, organizaci a realizaci vzdělávacích aktivit (pohybových, environmentálních a jiných)a jejich hodnocení
rozvoj ICT, komunikačních dovedností v mateřském a anglickém jazyce
propojení formálního a neformálního učení
spolupráce partnerů a zvýšení povědomí o jejich krajinách, kultuře, tradicích, …
Výstupy projektu:
rozvoj kompetencí žáků a učitelů nejen v daných oblastech
brožura projektu, jejíž součástí budou návody na plánování, realizaci a sledování účinků implementovaných aktivit v oblasti pohybové, environmentální a pracovní) a jejich přesah do naplňování některých klíčových kompetencí žáků a učitelů
odborný článek ve vědeckém časopise International Journal of Environmental Research and Public Health s otevřeným přístupem se zveřejněním výsledků intervence projektu na žáky
pokud možno celková implementace výstupů projektu do ročního plánu školy
disseminace výstupů projektu ve školní i mimoškolní oblasti
Aktivity projektu COMPASS jsou zaměřeny na nejen na environmentální znalosti, které studenti získají různými způsoby, ale také na konkrétní environmentální akce, do jejich fází se aktivně žáci zapojí a ověří si tak aplikovatelnost a efekt environmentálních znalostí prostřednictvím občanského aktivismu a jejich vlastní zkušenosti.