AKTUÁLNĚ REALIZOVANÉ PROJEKTY:
eTWINNING - We Get to Know Nature
Pro tento školní rok jsme připravili a realizujeme projekt We Get to Know Nature. Připojilo se k nám 12 partnerů z dalších 4 zemí. Cílem projektu je vést děti k vnímavosti přírody všemi smysly, rozšíření anglické slovní zásoby a rozvíjení dovedností v oblasti práce s digitálními technologiemi. Chceme také děti naučit třídit odpad. Rádi bychom se vzájemně poznali s partnerskými třídami např.
prostřednictvím online setkání.
PRŮBĚŽNĚ REALIZOVANÉ PROJEKTY:
eTWINNING - ve školním roce 2023/24 jsme pracovali v eTwinningu na projektu Let's Learn with the Bee Bot 2
eTWINNING - CERTIFIKÁT KVALITY
Toto ocenění patří třídě 2.A pod vedením p. uč. Jitky Štukavcové a může se jím pochlubit jen velmi málo škol v rámci ČR. Certifikát kvality umožňuje jednotlivým zemím ocenit projekty, které mohou ostatním učitelům sloužit jako příklady dobré praxe.
V loňském školním roce založila a s dětmi z 2.A. realizovala na mezinárodní platformě eTwinningu projekt Let’s Learn with the Beebot 2. Zapojili se do něj partneři ze 7 zemí. Za tento projekt p. uč. Štukavcová a loňská 2.A získala národní ocenění kvality eTwinning European Quality Label.
Blahopřejeme!
eTWINNING - SETKALI JSME SE S DĚTMI Z ŘECKA!
V rámci našeho projektu v eTwinningu proběhlo v březnu online setkání s naší partnerskou třídouz Řecka. Všichni jsme se moc těšili, že se konečně setkáme naživo! Po úvodních pozdravech se dětivzájemně představily, zazpívaly jednu píseň v češtině, další v angličtině, pak jsme si společně zatančili.Děti také odpovídaly na dotazy, např. jakou mají oblíbenou barvu. Setkání se vydařilo a chtěli bychomho zopakovat. Protože se nám to moc líbilo, domluvili jsme si i setkání s další partnerskou třídou, tentokrát s dětmiz Turecka. To proběhlo rovněž v březnu a také se vydařilo ke spokojenosti obou stran.
Mgr. Jitka Štukavcová
PROJEKT eTWINNING A 2.A
Přišla nám pošta z Řecka a z Portugalska!
V rámci práce na projektu v eTwinningu jsme se domluvili s projektovými partnery z Řecka a Portugalska, že s dětmi vyrobíme a vzájemně si vyměníme vánoční přáníčka. Pro všechny zapojenéděti to byla zajímavá aktivita. Těšily se, až pošta z ciziny dorazí. S nedočkavostí sledovaly otevírání balíčků. Naši žáci obdivovali nápady, prohlíželi texty v angličtině a portugalštině, pozorovali, jak vypadá řecké písmo, obdivovali snahu některých dětí z ciziny napsat nám vzkaz česky. Další aktivitou, kterou pánujeme, bude mimo jiné i setkání s těmito partnery online.
Projekt eTwinning na naší škole:
Od školního roku 2013/14 jsme zapojeni do programu eTwinning. Je to společenství evropských škol. Je to platforma, přes kterou mohou učitelé z různých evropských zemí vzájemně komunikovat, spolupracovat, zapojovat se do projektů a sdílet své nápady. Aktivita eTwinning podporuje spolupráci škol postavenou na používání informačních a komunikačních technologií. Lze ji charakterizovat jako projekt, ve kterém dvě a více škol z různých zemí realizují vzdělávací aktivitu na dálku.
Podrobnosti o projektu eTwinning:
2019 - 2020 2017 - 2018 2016 - 2017 2016 2015 - 2016 2014 - 2015 2013 - 2014
stukavcova-zstravnik.webnode.cz/etwinning/
Aktuální aktivity najdete i zde.
NÁŠ PROJEKT "THE WORLD OF FIVE SENSES" ZÍSKAL CERTIFIKÁT eTWINNING QUALITY LABEL!
V pátek 17. února 2023 proběhlo v Praze slavnostní předávání ocenění nejlepších projektů realizované na mezinárodní platformě eTwinning. P. uč. Štukavcová převzala certifikát kvality Quality Label za projekt "The world of five senses". Blahopřejeme!
Projekt: ROZVOJ DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ PEDAGOGŮ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
STARŠÍ PROJEKTY:
ZŠ Trávník Přerov - šablony OPVVV III
Poskytovatel dotace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako poskytovatel dotace z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání v rámci Výzvy č. 02_20_080 Šablony III.
Schválená výše dotace: 1 388 560 Kč
Doba realizace projektu: 01. 02. 2021 - 31. 01. 2023
Projektový koordinátor: Mgr. Dagmar Bouchalová
Popis projektu: Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníků, spolupráce s veřejností.
Cíl projektu: Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.
Realizované aktivity:
Povinná aktivita: 3.II/12 Projektový den ve výuce (povinná aktivita) realizovány budou 3 projektové dny.
Personální podpora: 3.II/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ v rozsahu 0,3 úvazku po dobu 24 měsíců.
ICT aktivity: 3.II/9 Využití ICT ve vzdělávání (nákup 20 ks přenosných ICT zařízení pro žáky s využitím ve výuce po dobu 48 týdnů).
Extrakurikulární a rozvojové aktivity:
3.II/10 Klub pro žáky - Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka a) čtenářský klub b) klub zábavné logiky a deskových her; c) klub komunikace v cizím jazyce; d) badatelský klub; e) klub občanského vzdělávání a demokratického myšlení; f) klub ICT. Realizováno bude 17 aktivit v průběhu 24 měsíců.
3.II/11 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Realizováno bude doučování 27 skupin žáků v období 24 měsíců.
3.II/13 Projektový den mimo školu - Cílem aktivity je propojit teoretické znalosti ze školního prostředí s jejich využitím v praxi. Projekt musí probíhat mimo školní prostředí, podle tematického zaměření projektového dne např. v kulturní/vědecké/státní/umělecké/historické či jiné instituci, ve firmě, nebo na jiném místě, kde lze využít praktické znalosti odborníka z praxe. Realizovány budou 2 projektové dny.
3.II/14 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
Cílem aktivity je poskytnout rodičům informace spojené s konkrétními tématy souvisejícími s modernizací škol a vzdělávacího systému a dostatečný prostor k diskuzi. Plánujeme realizovat celkem 12 hodin setkání za účasti externího odborníka na téma související s modernizací škol a vzdělávacího systému.
- DOUČOVÁNÍ ŽÁKŮ ŠKOL REALIZACE INVESTICE 3.2.3 NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY
pedagogové nabízí žákům doučování zaměřené na docvičení, případně dovysvětlení učiva
- ERASMUS+:COMPASS (COMpetences AS a Solution to Global Problems ) 2022-2023
COMPASS (COMpetences AS a Solution to Global Problems)
Erasmus+ projekt malého partnerství ve školním vzdělávání KA210-SCH
Trvání projektu: 1. 9. 2022 – 31. 8. 2023
Projekt je financován Evropskou unií
Hlavní koordinátor projektu: Vzdělávací centrum „Oblak Žirafa“, Bělehrad, Srbsko
Partneři:
ZŠ Přerov, Trávník 27, Přerov, Česká republika
Osnovna škola „Branko Radičevič“, Batajnica, Srbsko
Popis projektu:
Projekt vznikl s cílem přispět k řešení problémů životního prostředí a zároveň nedostatečné fyzické aktivity žáků mladšího školního věku a Participující žáci jsou ve vhodném formativním věku, kdy je možné osvojit si zdravé návyky a vytvořit základ pro důležité vzdělávací výstupy na konci školní docházky.
Cílová skupina:
žáci ve věku 8 – 10 let, jejich rodiče, žáci a učitelé partnerských organizací, žáci a učitelé místních a národních škol
Cíle projektu:
rozvoj kompetencí žáků – osobnostních, sociálních a občanských
rozvoj kompetencí žáků k aktivní participaci na řešení globálního charakteru
rozvoj kompetencí žáků k plánování, realizaci a sledování vlastní pohybové aktivity za účelem dosažení doporučení WHO o minimální denní pohybové aktivity
rozvoj fyzického stavu a motorických dovedností žáků
rozvoj občanského aktivismu žáků a učitelů (dovednost aplikovat znalosti a využívat je k řešení nejen environmentálních problémů)
rozvoj kompetencí učitelů k plánování, organizaci a realizaci vzdělávacích aktivit (pohybových, environmentálních a jiných)a jejich hodnocení
rozvoj ICT, komunikačních dovedností v mateřském a anglickém jazyce
propojení formálního a neformálního učení
spolupráce partnerů a zvýšení povědomí o jejich krajinách, kultuře, tradicích, …
Výstupy projektu:
rozvoj kompetencí žáků a učitelů nejen v daných oblastech
brožura projektu, jejíž součástí budou návody na plánování, realizaci a sledování účinků implementovaných aktivit v oblasti pohybové, environmentální a pracovní) a jejich přesah do naplňování některých klíčových kompetencí žáků a učitelů
odborný článek ve vědeckém časopise International Journal of Environmental Research and Public Health s otevřeným přístupem se zveřejněním výsledků intervence projektu na žáky
pokud možno celková implementace výstupů projektu do ročního plánu školy
disseminace výstupů projektu ve školní i mimoškolní oblasti
Aktivity projektu COMPASS jsou zaměřeny na nejen na environmentální znalosti, které studenti získají různými způsoby, ale také na konkrétní environmentální akce, do jejich fází se aktivně žáci zapojí a ověří si tak aplikovatelnost a efekt environmentálních znalostí prostřednictvím občanského aktivismu a jejich vlastní zkušenosti.
- O2 CHYTRÁ ŠKOLA
web projektu zde
Projekt: „Příroda Jeseníků všemi smysly“
Projekt: „Příroda Jeseníků všemi smysly“
realizovaný v rámci výzvy NPŽP 6/2019 k předkládání žádostí v rámci Národního programu životního prostředí.
Projektový koordinátor: Mgr. Dagmar Bouchalová
Výše finanční dotace: 400 000 Kč
Popis projektu:
Pobytový environmentální program „Příroda Jeseníků a její skrytá tajemství“ vychází z dlouhodobé koncepce školy v oblasti environmentálního vzdělávání. Vede žáky prostřednictvím aktivních a senzitivních prožitků při pobytu v přírodě k získání nových vědomostí a praktických zkušeností v oblasti ekologických dějů a zákonitostí. Významně přispívá ke vzniku žádoucích environmentálních návyků chování a postojů, směřujících k uvědomělému chování ve prospěch životního prostředí a trvale udržitelnému rozvoji. Program bude realizován především formou terénní výuky, aktivního skupinového vyučování s využitím badatelských metod a kooperativní výuky a jeho součástí jsou témata: Ekologické děje a jejich zkoumání, Vztah k přírodě a životnímu prostředí, Ochrana přírody a krajiny, Základní zákonitosti v přírodě (potravní vztahy, koloběh látek a energií, vztahy mezi organismy a prostředím, Základní ekosystémy (biotop les), Vlivy lidské činnosti na druhové složení a ekosystémy, Koloběh vody v přírodě, Ochrana ovzduší, Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie. Aktivity programu vedou k naplňování dlouhodobých cílů školy v oblasti EVVO.
Termíny realizace:
Turnus č. 1: 3.10 – 8. 10. 2021
Turnus č. 2: 10. 10. – 15. 10. 2021
Turnus č. 3: 17. 10. – 22. 10. 2021
Místo konání EVVO pobytu: Areál Skiland Ostružná https://www.skiland.cz/
Projekt: „Badatelské putování labyrintem přírody Jeseníků a Beskyd“
Projekt: „Badatelské putování labyrintem přírody Jeseníků a Beskyd“
Poskytovatel dotace: Ministerstvo životního prostředí, Státní fond životního prostředí
Výše dotace: 300 000 Kč
Harmonogram projektu:
02 - 04 /2018 a 02-04/ 2019 a 02 - 04 /2018 a 02-04/ 2020
Registrační číslo projektu: 01001862
Projektový koordinátor: Mgr. Dagmar Bouchalová
Anotace projektu:
Pobytový environmentální program„ Badatelské putování labyrintem přírody Jeseníků a Beskyd“ vychází z dlouhodobé koncepce školy v oblasti environmentálního vzdělávání. Vede žáky prostřednictvím aktivních a senzitivních prožitků při pozorování přírody, k získání nových vědomostí a praktických zkušeností. Významně přispěje ke vzniku nových, žádoucích environmentálních návyků chování a postojů, směřujících k uvědomělému chování ve prospěch životního prostředí a trvale udržitelnému rozvoji. Program bude realizován především formou terénní výuky, aktivního skupinového vyučování, badatelských metod a kooperativní výuky. Výukové aktivity budou propojovány se seznamovacími, tvořivými a týmovými hrami či aktivitami zaměřenými na stmelení skupiny, osobnostní rozvoj a sebepoznání i sebehodnocení. Aktivity programu významně přispějí k naplnění dlouhodobých cílů školy v oblasti EVVO. Pobyt žáků v CHKO Beskydy a CHKO přispěje také k celkovému zlepšení jejich zdravotního stavu a bude realizován v zimních a jarních měsících jako prevence akutních respiračních onemocnění.
Popis realizace projektu:
Výukový program byl realizován v průběhu 5 pobytových dnů = 5 nocí v rozsahu 6 hodin výuky denně. V den příjezdu a odjezdu byla výuka EVVO rozdělena na 5 hod v den příjezdu + 1hod. v den odjezdu.
Celková časová dotace EVVO programu na žáka činila: 30 hodin v průběhu týdne.
Realizace byla vzhledem k vysokému počtu žáků rozdělena na 4 turnusy po cca 90 žácích. Celkem se pobytu zúčastnilo 367 žáků.
Termíny realizace:
Turnus č. 1: 17. 3. -22. 3.2019
Turnus č. 2: 24. 3. – 29. 3.2019
Turnus č. 3: 31. 3. – 5. 4. 2019
Turnus č. 4: 7. 4. – 12. 4. 2019
Místo konání: CHKO Jeseníky Červenohorské sedlo – hotel Červenohorské sedlo, Kouty nad Desnou 72, 788 11 Loučná nad Desnou 052 41 049
Hlavní důraz byl kladen na nenásilnou formu výuky, propojení mezipředmětových vazeb, využití praktických badatelských a interaktivních metod, řešení problémových situací a rozvoj kreativity žáků. Všechny připravené aktivity byly koncipovány tak, aby probíhaly ve venkovním prostředí s důrazem na prožitkové učení. To se projevilo vysokým přínosem z hlediska efektivity a motivace žáků. Aktivity proběhly v jiném typu prostředí, než na co jsou žáci běžně zvyklí. Výukové aktivity byly propojovány se seznamovacími, tvořivými a týmovými hrami či aktivitami zaměřenými na stmelení skupiny, osobnostní rozvoj a sebepoznání a sebehodnocení.
Program byl realizován v původně plánovaném termínu v lokalitě, která plně vyhovovala cílům EVP. Vzhledem k zimnímu termínu a odpovídajícímu zimnímu počasí, bylo možno realizovat všechny plánované výukové aktivity v plném rozsahu.
Kapacita ubytování a vnitřní prostory hotelu byly zcela vyhovující a byla nám poskytnuta ze strany dodavatele služeb maximální možná součinnost. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem byla následně provedená evaluace mezi žáky vysoce pozitivní a také zákonní zástupci žáků se vyjadřovali s kladnými ohlasy.
Žáci si v průběhu programu vytvářeli svůj Badatelský deník, kam postupně zaznamenávali průběh a program dne a vypracovávali zadané úkoly. Jednotlivé dny v deníku jsou motivovány obsahem programu. Deník následně sloužil žákům k evaluaci celého pobytu a byl využit v návazné výuce přírodovědných předmětů.
Výuka byla zajištěna hlavním koordinátorem - Specializační studium: K výkonu specializovaných činností v oblasti environmentální výchovy. Proškoleni byli další 4 pedagogové na SEV SEVER – školení pro realizaci ozdravných pobytů, kteří se spolupodíleli na organizačním zajištění výuky.
Předpokládané cíle EVP byly naplněny a realizovány byly všechny plánované aktivity.
Pobyt č. 2 – realizace plánována na období 03-04/2021
Pobyt v období 03/04 2020 nebyl uskutečněn z důvodu nepříznivé epidemiologické situace související s onemocněním COVID -19 a smluvní vztah s předpokládaným poskytovatelem byl ukončen vzájemnou dohodou smluvních stran.
Dále jsme SFŽP v roce 2020 žádali o možnost odložení realizace projektu z výše uvedených důvodů na rok 2021 a naší žádosti bylo vyhověno. Vypsali jsme novou VZ na poskytovatele ubytování a služeb na rok 2021 a smlouva byla uzavřena na období 03/04 2021. Podklady byly dodány k uzavření smlouvy o poskytnutí podpory.
Bohužel se ani v roce 2021 plánované pobyty nemohly uskutečnit, proto jsme opět ukončili smluvní vztah s poskytovatelem ubytování a služeb.
V březnu 2021 jsme byli zástupci Státního fondu životního prostředí vyzváni k ukončení projektu a doložení dokumentů ZVA.
Povinná publicita:
Logo MŽP + SFŽP (příloha)
+ text:
"Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí ČR na základě rozhodnutí ministra životního prostředí."
Odkazy: https:/mzp.cz, https://www.sfzp.cz/
- "IT'S TIME TO CARE!" - Erasmus + 2018 - 2020
web projektu zde
ENVIRONMENTÁLNÍ A BADATELSKÁ VÝUKA V PŘÍRODNÍ ZAHRADĚ NA „TRÁVNÍKU“
- ZŠ Trávník Přerov - šablony OPVVV II.
Název projektu
ZŠ Trávník Přerov - šablony OPVVV II. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0011985
Poskytovatel dotace
MŠMT - Výzva č. 02_18_063 pro Šablony II - MRR v prioritní ose 3 OP
Schválená výše dotace
2 887 768 Kč
Doba realizace projektu
02/2019 - 01/2021
Projektový koordinátor
Mgr. Dagmar Bouchalová
Popis projektu: Podpora škol formou projektů zjednodušeného vzdělávání
Cíl projektu: Usnadnit implementaci inkluzivního vzdělávání do škol, Podpořit osobnostní a profesní rozvoj pedagogů. V rámci realizace projektu si škola zvolila výběrem níže uvedené aktivity, které realizuje napříč ZŠ a ŠD. Níže uvedené aktivity jsou realizovány průběžně s pozitivním dopadem na vzdělávací i volnočasové aktivity žáků a projekt také zvyšuje kompetence pedagogických pracovníků v rámci absolvovaných kurzů DVPP.
Realizované aktivity pro ZŠ
2.II/1 Školní asistent – personální podpora ZŠ
2.II/2 Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ
2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin - všechny varianty, kromě Inkluze
2.II/7 Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce DVPP v rozsahu 8 hodin
2.II/8 Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ
2.II/10 Tandemová výuka v ZŠ
2.II/14 Zapojení odborníka z praxe do výuky v ZŠ
2.II/15 Zapojení ICT technika do výuky v ZŠ
2.II/16 Využití ICT ve vzdělávání b) 48 hodin
2.II/17 Klub pro žáky ZŠ
2.II/18 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
2.II/19 Projektový den ve škole
2.II/20 Projektový den mimo školu
2.II/21 Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ
Realizované aktivity pro ŠD
2.V/4 Vzdělávání pedagogických pracovníků ŠD/ŠK – DVPP v rozsahu 8 hodin - všechny varianty, kromě Inkluze 23x
2.V/8 Zapojení odborníka z praxe do vzdělávání v ŠD/ŠK 9 x
2.V/10 Využití ICT ve vzdělávání b) 48 hodin
2.V/11 Klub pro účastníky ŠD/ŠK 14 x
2.V/13 Projektový den mimo ŠD/ŠK 9x
Výše uvedené aktivity jsou realizovány průběžně s pozitivním dopadem na vzdělávací i volnočasové aktivity žáků a projekt také zvyšuje kompetence pedagogických pracovníků v rámci absolvovaných kurzů DVPP.