Stanovení výše úplaty v mateřských školách a školních družinách základních škol zřízených statutárním městem Přerovem pro školní rok 2024/2025:
Stanovení výše úplaty... (ve formátu *.pdf)
FORMULÁŘE, ŽÁDOSTI:
Posudek o zdravotním stavu dítěte (ve formátu *.docx ke stažení)
Žádost o odklad povinné školní docházky o jeden rok (ve formátu *.docx ke stažení)
Žádost o přijetí - přestup žáka (ve formátu *.docx ke stažení)
UVOLNĚNÍ ŽÁKA (ve formátu *.pdf pro tisk)
UVOLNĚNÍ ŽÁKA (ve formátu *.docx ke stažení)
PROVOZ PODATELNY:
Výroční zpráva o poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb.
Poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM - stručný obsah:
1. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE:
„S Trávníkem máš pro život zelenou“
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Základní školy Přerov, Trávník 27
1.1 Údaje o škole:
Název školy: Základní škola Přerov, Trávník 27
Adresa školy: Přerov, Trávník 27, 750 02
Jméno ředitelky: Mgr. Kamila Burianová
Kontakty: telefon: 581 275 911, e-mail:info@zstravnik.cz
IČO: 45180091
Koordinátorka ŠVP: Mgr. Marcela Mrázková
Grafická úprava ŠVP: Mgr. Dagmar Vaculíková
1.2 Zřizovatel:
Název: Statutární Město Přerov
Adresa: Přerov I - Město, Bratrská 34
Kontakty: telefon: 581 268 700
1.3 Platnost dokumentu: od 1. 9. 2023
1.4 Projednáno ve školské radě 31. 8. 2023
2. CHARAKTERISTIKA ŠKOLY
2.1 Úplnost a velikost školy
Základní škola Přerov, Trávník 27 je základní školou s 1. až 9. ročníkem a je součástí panelového sídliště. Kromě dětí z našeho obvodu vzděláváme i děti z jiných obvodů Přerova a spádových vesnic. Z jiných obvodů máme každoročně 60–65 % žáků. Škola vzdělává přibližně 700 žáků, průměrná naplněnost tříd je 22. Výuka je realizována obvykle ve 3 paralelních třídách. V budově školy je 31 tříd, 9 odborných učeben, 2 tělocvičny, klubovna a atrium s odpruženým povrchem. Součástí školy je moderní víceúčelové sportovní hřiště. Školní zahrada s vybavením pro hry a sport, ale i s environmentálními prvky (jezírkem, bylinkovou zahrádkou, vyvýšenými záhony) slouží nejen žákům ve školní družině, ale také pro praktické doplnění výuky naukových předmětů na 1. i 2. stupni. Budova školy je prostorná, na výzdobě se ve velké míře podílejí žáci svými výtvarnými pracemi a projekty. Prostory pro výuku jsou dostatečné. Kromě kmenových tříd je výuka realizována v odborných učebnách – přírodopis, zeměpis, fyzika, chemie, výtvarná výchova, cvičná kuchyňka, 2 učebny výpočetní techniky, jazyková učebna. Žákům je k dispozici žákovská knihovna. Pro výuku tělesné výchovy jsou využívány 2 tělocvičny a moderní sportovní areál s fotbalovým, basketbalovým, volejbalovým hřištěm a tenisovým kurtem. Součástí hřiště je i běžecká dráha a doskočiště pro skok daleký a vysoký. Tyto venkovní prostory mohou žáci za příznivého počasí využívat také ve volných hodinách a po vyučování. V prostorách školy jim pro odpočinek slouží odpočinkové koutky, stoly pro stolní tenis a atrium s odpruženým povrchem, a to vždy po dohodě s vyučujícími.
Vyučujícím je k dispozici sborovna vybavena kopírkami. Součástí sborovny je i učitelská knihovna. Každý vyučující má svůj notebook zapojený do sítě školy a připojený na internet. Materiální vybavení školy je dostatečné, část pomůcek si vyrábějí učitelé sami.
2.2 Charakteristika pedagogického sboru
Pedagogický sbor tvoří ředitelka, 3 zástupci a téměř 80 pedagogických pracovníků (speciálních pedagogů, odborníků na ekologickou výchovu, asistentů pedagoga a vychovatelek). Ve škole pracuje školní poradenské pracoviště, jehož členy jsou výchovní poradci, speciální pedagogové, školní psycholog, logopedický asistent metodici prevence z prvního i druhého stupně a koordinátor prevence a bezpečného chování na internetu. Pedagogický sbor je smíšený (s velkou převahou žen) a věkově pestrý – od velmi zkušených kolegů až po začínající učitele. Velký důraz je kladen na vzájemné vztahy, které vytvářejí podnětné klima pro práci a výuku. Prioritními oblastmi jsou osobnostní a sociální výchova, anglický jazyk, informatické myšlení a čtenářská a matematická gramotnost.
2.3 Dlouhodobé projekty
Škola je od roku 2009 zapojena do mezinárodního programu „Ekoškola“ je oceněna již čtvrtým mezinárodním titulem. Ekoškola je mezinárodní program v rámci, kterého se žáci učí o environmentálních tématech a zároveň sami usilují o předcházení vzniku odpadů, úspory energie či vody a zlepšení životního prostředí školy a jejího okolí. V rámci programu navazujeme kontakty spolupracujeme se středisky ekologické výchovy a veřejnými organizacemi v rámci města, regionu, ČR i na mezinárodní úrovni. Na environmentální témata navazujeme také v rámci realizace mezinárodních projektů Erasmus + zaměřených na rozvoj kompetencí k učení a podporu výuky cizích jazyků.
Od roku 2010 je škola zapojena také do mezinárodního programu: „Les ve škole a škola v lese“, v rámci, něhož realizujeme terénní výuku zaměřenou na rozvoj senzitivity žáků a podporujeme zájem o badatelský přístup k výuce. Škola pravidelně vyhledává možnosti k zapojení do projektových výzev Ministerstva životního prostředí a realizuje pravidelně pobytové vícedenní programy pro žáky 1. i 2. stupně.
Dlouhodobé finanční zdroje má škola zajištěna díky zapojení do projektů MŠMT z operačního programu: „Jan Amos Komenský“. V rámci „Šablon“ čerpáme finanční prostředky na personální podporu, další vzdělávání pedagogických pracovníků a aktivity zaměřené na inovace ve výuce a organizaci tematických setkávání s rodiči a veřejností.
Zapojením do programu Žákovské parlamenty SOS a opětovným obhájením titulu Škola pro demokracii vedeme žáky ke zvyšování odpovědnosti, samostatnosti a důslednosti, podporujeme demokratický rozvoj jejich osobnosti.
2.4 Spolupráce se zákonnými zástupci a dalšími sociálními partnery
Spolupráce se zákonnými zástupci i dalšími partnery je pro nás velmi důležitá. Zákonní zástupci mohou po dohodě s vyučujícími kdykoliv navštívit školu a podívat se, jak jejich děti pracují, dostávají informace o výsledcích vzdělávání prostřednictvím elektronických žákovských knížek, na třídních schůzkách, konzultačních dnech, případně osobně
či telefonicky. Plánovaných konzultačních hodin se účastní spolu s dítětem. Pro zákonné zástupce a další veřejnost škola každoročně pořádá Den otevřených dveří, Večírek školy, vánoční i velikonoční setkání a další akce. Budoucí prvňáčky a jejich zákonné zástupce zveme na „Pohádkové učení“. Zde se seznámí s metodami práce ve škole, učebnicemi, které budou jejich děti používat i se vším ostatním, co škola nabízí. O veškerých aktivitách informujeme prostřednictvím našich webových stránek a sociálních sítí.
Při škole je zřízena Školská rada a voleni zástupci z řad zákonných zástupců tvoří Sdružení přátel školy. Vedením školy jsou informováni o činnosti školy, o výsledcích vzdělávání, záměrech a dalším rozvoji, o akcích a projektech, které se podařilo uskutečnit, či které jsou v plánu školy. Sdružení podporuje tyto aktivity finančně. Zákonní zástupci se mají možnost vyjádřit k aktuálním problémům vzdělávání a výchovy svých dětí.
Základní škola Přerov, Trávník 27 - 5 - ŠVP „S Trávníkem máš pro život zelenou “
Škola dlouhodobě spolupracuje se Střediskem volného času Atlas, s Policií ČR a Městskou policií. V oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty škola spolupracuje s různými ekologickými sdruženími. Dostáváme pravidelné informace o vzdělávacích akcích, novinkách i projektech, do kterých se naši žáci podle svého výběru zapojují. V oblasti kulturních akcí spolupracuje škola především s Městskou knihovnou a s Muzeem J. A. Komenského v Přerově.
Velmi důležitá je pro nás spolupráce se zřizovatelem. Zástupci města jsou našimi žáky, členy Žákovského parlamentu, zváni na všechny školní akce, a naopak náš Dětský folklorní soubor Trávníček vystupuje na akcích pořádaných městem Přerov.
V případě zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných spolupracujeme s PPP a SPC, logopedickými a dalšími odborníky.
3. CHARAKTERISTIKA ŠVP
3.1 Zaměření školy
V našem školním vzdělávacím programu vycházíme z obecných vzdělávacích cílů a z potřeby utvářet a rozvíjet klíčové kompetence, a to jak ve výuce, tak i mimo výuku prostřednictvím zájmových aktivit a nepravidelných činností v kroužcích a školní družině. Dle zájmu zákonných zástupců pořádáme na 1. stupni školy v přírodě, jejichž úkolem je nejen umožnit žákům pobyt na čistém vzduchu, obohatit výuku o činnostní učení, o možnost poznávání zajímavých míst, ale především klademe velký důraz na stmelování třídních kolektivů a posílení vztahu žák a třídní učitel. Velmi důležitou součástí vzdělávání je vedení žáků ke zdravému životnímu stylu, vztahu k přírodě, ke svému okolí i k ostatním lidem. Formou projektů, které z velké části připravují učitelé sami nebo do kterých se zapojují, učíme žáky spolupracovat a vzájemně si pomáhat, vztahu k přírodě, ke svému okolí i k ostatním lidem. Motivační název vyjadřuje náš cíl – dělat maximum pro to, abychom žákům umožnili uplatnit se v životě podle jejich schopností a dovedností, klademe důraz především na všestranný rozvoj jejich osobnosti.
3.2 Strategie vedoucí k naplňování klíčových kompetencí v naší škole
3.3 Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ
ŘÁDY ŠKOLY:
PŘÍLOHA 3 Vnitřní řád školní družiny
Provozní řád školní zahrady
VÝROČNÍ ZPRÁVY:
Výroční zprávy do šk. roku 2018-2019 najdete na starším webu školy v záložce DOKUMENTY - old.zstravnik.cz
PROVOZNÍ A NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD ŠKOLNÍHO HŘIŠTĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY PŘEROV, TRÁVNÍK 27
NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD
Návštěvní řád sportovního zařízení – hřiště při příspěvkové organizaci Základní škola Přerov, Trávník 27 ve vlastnictví statutárního města Přerova k nahlédnutí:
Provozní řád hřiště 2024 Provozní doba hřiště 2024 Ceník 2024
ŠKOLSKÁ RADA:
Archiv zápisů z jednání Školské rady najdete na ZDE