EŽK Bakaláři

Stanovení výše úplaty v mateřských školách a školních družinách základních škol zřízených statutárním městem Přerovem pro školní rok 2024/2025:

 FORMULÁŘE, ŽÁDOSTI: 

Výroční zpráva o poskytování informací dle zákona č.106/1999 Sb. 

  Poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:

  Poskytnutí informací dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:

ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM - stručný obsah:

1. IDENTIFIKAČNÍ ÚDAJE:

 „S  Trávníkem máš pro život zelenou“

Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Základní školy Přerov, Trávník 27

1.1    Údaje o škole:

Název školy:                           Základní škola Přerov, Trávník 27
Adresa školy:                          Přerov, Trávník 27, 750 02
Jméno ředitelky:                 Mgr. Kamila Burianová
Kontakty:                        telefon: 581 275 911, e-mail:info@zstravnik.cz

IČO:                                        45180091
Koordinátorka ŠVP:            Mgr. Marcela Mrázková
Grafická úprava ŠVP:        Mgr. Dagmar Vaculíková

1.2  Zřizovatel:

Název:                            Statutární Město Přerov
Adresa:                    Přerov I - Město, Bratrská 34
Kontakty:                            telefon: 581 268 700

1.3  Platnost dokumentu: od 1. 9. 2023

1.4 Projednáno ve školské radě 31. 8. 2023

2. CHARAKTERISTIKA ŠKOLY

2.1 Úplnost a velikost školy 

Základní škola Přerov, Trávník 27 je základní školou s 1. až 9. ročníkem a je součástí panelového sídliště. Kromě dětí z našeho obvodu vzděláváme i děti z jiných  obvodů Přerova a spádových vesnic. Z jiných obvodů máme každoročně 60–65 % žáků. Škola vzdělává přibližně 700 žáků, průměrná naplněnost tříd je 22. Výuka je realizována obvykle ve 3 paralelních třídách. V budově školy je 31 tříd, 9 odborných učeben, 2 tělocvičny, klubovna a atrium s odpruženým povrchem. Součástí školy je  moderní víceúčelové sportovní hřiště. Školní zahrada s vybavením pro hry a sport, ale i s environmentálními prvky (jezírkem, bylinkovou zahrádkou, vyvýšenými záhony) slouží  nejen žákům ve školní družině, ale také pro praktické doplnění výuky naukových předmětů na 1. i 2. stupni. Budova školy je prostorná, na výzdobě se ve velké míře podílejí  žáci svými výtvarnými pracemi a projekty. Prostory pro výuku jsou dostatečné. Kromě kmenových tříd je výuka realizována v odborných učebnách – přírodopis, zeměpis,  fyzika, chemie, výtvarná výchova, cvičná kuchyňka, 2 učebny výpočetní techniky, jazyková učebna. Žákům je k dispozici žákovská knihovna. Pro výuku tělesné výchovy jsou  využívány 2 tělocvičny a moderní sportovní areál s fotbalovým, basketbalovým, volejbalovým hřištěm a tenisovým kurtem. Součástí hřiště je i běžecká dráha a doskočiště pro  skok daleký a vysoký. Tyto venkovní prostory mohou žáci za příznivého počasí využívat také ve volných hodinách a po vyučování. V prostorách školy jim pro odpočinek slouží  odpočinkové koutky, stoly pro stolní tenis a atrium s odpruženým povrchem, a to vždy po dohodě s vyučujícími. 

Vyučujícím je k dispozici sborovna vybavena kopírkami. Součástí sborovny je i učitelská knihovna. Každý vyučující má svůj notebook zapojený do sítě školy  a připojený na internet. Materiální vybavení školy je dostatečné, část pomůcek si vyrábějí učitelé sami. 

2.2 Charakteristika pedagogického sboru 

Pedagogický sbor tvoří ředitelka, 3 zástupci a téměř 80 pedagogických pracovníků (speciálních pedagogů, odborníků na ekologickou výchovu, asistentů pedagoga  a vychovatelek). Ve škole pracuje školní poradenské pracoviště, jehož členy jsou výchovní poradci, speciální pedagogové, školní psycholog, logopedický asistent metodici prevence z prvního i druhého stupně a koordinátor prevence a bezpečného chování na internetu. Pedagogický sbor je smíšený (s velkou převahou žen) a věkově pestrý – od  velmi zkušených kolegů až po začínající učitele. Velký důraz je kladen na vzájemné vztahy, které vytvářejí podnětné klima pro práci a výuku. Prioritními oblastmi jsou  osobnostní a sociální výchova, anglický jazyk, informatické myšlení a čtenářská a matematická gramotnost. 

2.3 Dlouhodobé projekty 

Škola je od roku 2009 zapojena do mezinárodního programu „Ekoškola“ je oceněna již čtvrtým mezinárodním titulem. Ekoškola je mezinárodní program v rámci, kterého se žáci učí o environmentálních tématech a zároveň sami usilují o předcházení vzniku odpadů, úspory energie či vody a zlepšení životního prostředí školy a jejího  okolí. V rámci programu navazujeme kontakty spolupracujeme se středisky ekologické výchovy a veřejnými organizacemi v rámci města, regionu, ČR i na mezinárodní úrovni.  Na environmentální témata navazujeme také v rámci realizace mezinárodních projektů Erasmus + zaměřených na rozvoj kompetencí k učení a podporu výuky cizích jazyků. 

Od roku 2010 je škola zapojena také do mezinárodního programu: „Les ve škole a škola v lese“, v rámci, něhož realizujeme terénní výuku zaměřenou na rozvoj senzitivity žáků  a podporujeme zájem o badatelský přístup k výuce. Škola pravidelně vyhledává možnosti k zapojení do projektových výzev Ministerstva životního prostředí a realizuje  pravidelně pobytové vícedenní programy pro žáky 1. i 2. stupně. 

Dlouhodobé finanční zdroje má škola zajištěna díky zapojení do projektů MŠMT z operačního programu: „Jan Amos Komenský“. V rámci „Šablon“ čerpáme finanční  prostředky na personální podporu, další vzdělávání pedagogických pracovníků a aktivity zaměřené na inovace ve výuce a organizaci tematických setkávání s rodiči  a veřejností. 

Zapojením do programu Žákovské parlamenty SOS a opětovným obhájením titulu Škola pro demokracii vedeme žáky ke zvyšování odpovědnosti, samostatnosti  a důslednosti, podporujeme demokratický rozvoj jejich osobnosti. 

2.4 Spolupráce se zákonnými zástupci a dalšími sociálními partnery 

Spolupráce se zákonnými zástupci i dalšími partnery je pro nás velmi důležitá. Zákonní zástupci mohou po dohodě s vyučujícími kdykoliv navštívit školu a podívat se,  jak jejich děti pracují, dostávají informace o výsledcích vzdělávání prostřednictvím elektronických žákovských knížek, na třídních schůzkách, konzultačních dnech, případně  osobně  

či telefonicky. Plánovaných konzultačních hodin se účastní spolu s dítětem. Pro zákonné zástupce a další veřejnost škola každoročně pořádá Den otevřených dveří, Večírek  školy, vánoční i velikonoční setkání a další akce. Budoucí prvňáčky a jejich zákonné zástupce zveme na „Pohádkové učení“. Zde se seznámí s metodami práce ve škole,  učebnicemi, které budou jejich děti používat i se vším ostatním, co škola nabízí. O veškerých aktivitách informujeme prostřednictvím našich webových stránek a sociálních sítí. 

Při škole je zřízena Školská rada a voleni zástupci z řad zákonných zástupců tvoří Sdružení přátel školy. Vedením školy jsou informováni o činnosti školy, o výsledcích  vzdělávání, záměrech a dalším rozvoji, o akcích a projektech, které se podařilo uskutečnit, či které jsou v plánu školy. Sdružení podporuje tyto aktivity finančně. Zákonní  zástupci se mají možnost vyjádřit k aktuálním problémům vzdělávání a výchovy svých dětí. 

Základní škola Přerov, Trávník 27 - 5 - ŠVP „S Trávníkem máš pro život zelenou “ 

Škola dlouhodobě spolupracuje se Střediskem volného času Atlas, s Policií ČR a Městskou policií. V oblasti environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty škola  spolupracuje s různými ekologickými sdruženími. Dostáváme pravidelné informace o vzdělávacích akcích, novinkách i projektech, do kterých se naši žáci podle svého výběru  zapojují. V oblasti kulturních akcí spolupracuje škola především s Městskou knihovnou a s Muzeem J. A. Komenského v Přerově.  

Velmi důležitá je pro nás spolupráce se zřizovatelem. Zástupci města jsou našimi žáky, členy Žákovského parlamentu, zváni na všechny školní akce, a naopak náš  Dětský folklorní soubor Trávníček vystupuje na akcích pořádaných městem Přerov.  

V případě zabezpečení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a mimořádně nadaných spolupracujeme s PPP a SPC, logopedickými a dalšími odborníky.

3. CHARAKTERISTIKA ŠVP

3.1 Zaměření školy 

 V našem školním vzdělávacím programu vycházíme z obecných vzdělávacích cílů a z potřeby utvářet a rozvíjet klíčové kompetence, a to jak ve výuce, tak i mimo výuku  prostřednictvím zájmových aktivit a nepravidelných činností v kroužcích a školní družině. Dle zájmu zákonných zástupců pořádáme na 1. stupni školy v přírodě, jejichž úkolem  je nejen umožnit žákům pobyt na čistém vzduchu, obohatit výuku o činnostní učení, o možnost poznávání zajímavých míst, ale především klademe velký důraz na stmelování  třídních kolektivů a posílení vztahu žák a třídní učitel. Velmi důležitou součástí vzdělávání je vedení žáků ke zdravému životnímu stylu, vztahu k přírodě, ke svému okolí i  k ostatním lidem. Formou projektů, které z velké části připravují učitelé sami nebo do kterých se zapojují, učíme žáky spolupracovat a vzájemně si pomáhat, vztahu k přírodě,  ke svému okolí i k ostatním lidem. Motivační název vyjadřuje náš cíl – dělat maximum pro to, abychom žákům umožnili uplatnit se v životě podle jejich schopností a  dovedností, klademe důraz především na všestranný rozvoj jejich osobnosti. 

3.2 Strategie vedoucí k naplňování klíčových kompetencí v naší škole

3.3 Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných

3.4. Začlenění průřezových témat

6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ

INSPEKČNÍ ZPRÁVA:

ÚČETNÍ ZÁVĚRKY:

Archiv účetních závěrek najdete na starším webu školy v záložce DOKUMENTY - old.zstravnik.cz

PROVOZNÍ A NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD ŠKOLNÍHO HŘIŠTĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY PŘEROV, TRÁVNÍK 27 

NÁVŠTĚVNÍ ŘÁD
Návštěvní řád sportovního zařízení – hřiště při příspěvkové organizaci Základní škola  Přerov, Trávník 27 ve vlastnictví statutárního města Přerova k nahlédnutí:
Provozní řád hřiště 2024     Provozní doba hřiště 2024    Ceník 2024

ŠKOLSKÁ RADA:

Archiv zápisů z jednání Školské rady najdete na ZDE